Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Free Willy 4
Escape From Pirates Cove



Familijny / Przygodowy USA, 2010

Historia ta nie jest w żaden sposób powiązana z trylogią "Uwolnić orkę". Film opowiada o losach półsieroty - dziewczynki o imieniu Kirra (Bindi Irwin), która po śmierci mamy pomagała swojemu ojcu leczyć ranne zwierzęta.


Niestety, pewnego dnia ojciec doznaje wypadku w szopie i w obecności córki spada z wysokości. Zrozpaczona Kirra natychmiast dzwoni po lekarza. Niestety, mężczyzna ma skomplikowane złamanie ręki i musi pozostać w szpitalu przez 6 tygodni. Oznajmia córce, że w tym czasie zajmie się nią dziadek - Guzz, który mieszka w RPA. Kirra nie jest zachwycona, jednak nie ma wyjścia i wyrusza w podróż do Afryki. Na lotnisku odbiera ją pracownik dziadka - Marsaa i razem jadą na miejsce.

Dziadek Kirry jest właścicielem upadającego parku rozrywki - Pirate's Cove. Dziewczynka tęskni za ojcem, jednak na miejscu poznaje Syphiso - młodego chłopaka, który również pracuje w parku. Pewnej nocy, na morzu szaleje sztorm, który niszczy również wesołe miasteczko, następnego dnia Kirra, sprzątając okolice odkrywa, że w zagrodzie służącej do przedstawienia pt. "Zaklinacz Wielorybów" pływa maleńka orka. Zachwycony darem od losu dziadek postanawia uczynić z niej największą atrakcje swojego parku rozrywki. Dziewczynka prosi dziadka, by ten zawiadomił biologów morskich, jednak ten się ociąga. Kirra postanawia zaopiekować się zwierzęciem, któremu nadaje imię Willy. Orka staje się największą atrakcją parku, a dziadek Kirry ani myśli pozbywać się zwierzęcia. Dziewczyna nadal namawia go do zawiadomienia stacji morskiej, jednak ten ciągle odmawia. Po kilku dniach decyduje się zawiadomić ich sama. Okazuje się, że Willy nie umie posługiwać się zmysłem echolokacji i wypuszczony zginął by z głodu.

Biolodzy namawiają Guzza do uśpienia Willy'ego, jednak Kirra podejmuje się zadania i robi wszystko, by nauczyć orkę echolokacji. Po wielu próbach udaje się jej zyskać zaufanie zwierzęcia i karmić go z ręki. W między czasie konkurencja Pirates Cove - "Rolf's Wonda World" już planuje podstęp w jaki sposób odkupią orkę po jak najniższej cenie. Postanawiają otruć Willego, by ten zachorował i był mniej wart, jednak Kirre budzą niepokojące hałasy i razem z dziadkiem biegną na ratunek zwierzęciu. Wściekły Guzz oświadcza, że nigdy nie odda Willy'ego. W między czasie Kirra jeszcze mocniej zaprzyjaźnia się z orką, a ich sława ciągle rośnie. Willy radzi sobie coraz lepiej, jednak dziadek oświadcza, że nie stać go na jego dalsze utrzymywanie, jednak dziewczynka prosi go o ostatni tydzień czasu. Guzz postanawia zaczekać ze sprzedażą do wyjazdu Kirry. Pewnego dnia dziewczynka oznajmia, że Willy jest gotowy, by wrócić do oceanu, jednak dziadek nie chce pomóc wnuczce wypuścić orkę. Kirra wraz z Syphiso postanawiają wziąć sprawy we własne ręce. Stara się odnaleźć rodzinę Willy'ego emitując pod wodą jego dźwięki. Dzień po dniu wypatruje stada...

Syphliso postanawia jakoś rozweselić dziewczynkę, pokazując jej dzikie zwierzęta. Po drodze napotykają plakat reklamujący Willy'ego w konkurencyjnym parku rozrywki - "Rolf's Wonda World"' i natychmiast domyślają się podstępu. Niestety, gdy docierają na miejsce, formalności zostały podpisane. Kirra jest załamana. Kiedy przychodzi, by pożegnać się z orką, nagle podpływa stado Willy'ego. Natychmiast biegnie po dziadka, jednak w między czasie orki odpływają. Załamana dziewczynka zaczyna się pakować do domu, jednak, kiedy dziadek wyjeżdża na zakupy biegnie po przyjaciela i razem próbują wypuścić orkę. Zabierają samochód i jak najszybciej jadą do Pirate's Cove Kiedy starają się wyciągnąć orkę, nakrywa ich dziadek i po krótkim namyśle postanawia pomóc.

Jednak oszukany Rolf postanawia natychmiast interweniować i odzyskać kupiony towar. Razem z Marsaa postanawiają umieścić w basenie przemalowaną figurkę morświna, by oszukać Rolfa, jednak podstęp się nie udaje. Kirra wyrusza łodzią na pełne morze... Zaczynają emitować głos Willy'ego, by przywołać jego stado, jednak urządzenie wpada do wody. Ostatnią nadzieją pozostaje staro plemienny róg do wzywania wielorybów. Willy czuje się coraz gorzej...

Nagle jednak stado się pojawia i dzieci natychmiast wypuszczają orkę do morza. Kirra wskakuje do wody, by pożegnać się z Willy'm, który odpływa u boku swojej mamy... Dziadek odwozi Kirrę na lotnisko, skąd dziewczynka wraca do Australii.